Լեռնային Ղարաբաղ. Մշակույթի իրավունքի խախտումները և բռնի տեղահանումները


Լույս է տեսել «Լեռնային Ղարաբաղ. Մշակույթի իրավունքի խախտումները բռնի տեղահանության համատեքստում» աշխատությունը: Գիրքը նվիրված է 2020-2023 թվականների ընթացքում Ադրբեջանի կողմից սանձազերծված պատերազմների, էթնիկ զտումների, ցեղասպանական գործողությունների, ռասայական ատելության, խտրականության և մշակութային ժառանգության համակարգված ոչնչացման հետևանքով իրենց պատմական հայրենիքից բռնի տեղահանված արցախահայերի մշակույթի իրավունքի բազմակողմ խախտումների ուսումնասիրությանը և դրանց պաշտպանության մեխանիզմների ներկայացմանը։ Աննա Սարգսյանը զրուցել է մենագրության հեղինակ, պատմական գիտությունների թեկնածու Արմինե Տիգրանյանի հետ:

Տ. Շմավոն քահանա Ղևոնդյան


Ինչո՞ւ են տաղավար տոները հինգը:
Կաթողիկոսին դիմելիս ինչո՞ւ են օգտագործում գրաբարյան ձևը՝ Ամենայն հայոց, այլ ոչ՝ բոլոր հայերի:
Մյուռոնից հանելը ժողովրդակա՞ն, թե՞ հոգևոր արարողություն է:
Մոմավառության սովորությունը երբվանի՞ց է կիրառվում մեր եկեղեցում:
Ինչպե՞ս չընկնել բարկության մեղքի մեջ:

Հեռուստադիտողների և օգտատերերի հարցերին պատասխանել է Տ. Շմավոն քահանա Ղևոնդյանը: Գրեք ձեր հարցերը «Հարց ու պատասխան» ֆեյսբուքյան էջին:
 

Եկեղեցի-պետություն իրավահարաբերությունները և դրանց խախտումները մեր օրերում


ՀՀ Սահմանադրության 17-րդ հոդվածի համաձայն՝ «Հայաստանի Հանրապետությունում երաշխավորվում է կրոնական կազմակերպությունների գործունեության ազատությունը: Կրոնական կազմակերպություններն անջատ են պետությունից»: Ի՞նչ սահմանափակումներ է նախատեսում օրենքը թե ՛ պետական մարմնի ու անհատ պաշտոնյայի, թե՛ կրոնական կազմակերպության և դրա ներկայացուցչի նկատմամբ: Աննա Սարգսյանը զրուցել է փաստաբան Աննա Սարդարյանի հետ:

Տ. Առաքել քահանա Ամիրյան


Ինչի՞ մասին է Ղևտացիների 19-րդ գլխի 19-րդ համարը
Ավետարանական՝ «Աստծո միացրածը մարդը երբեք թող չբաժանի» պատգամն ինչպե՞ս հասկանալ
Զույգի երկրորդ անգամ միմյանց հետ ամուսնանալու պարագայում եկեղեցական ի՞նչ աարողություն է պետք անել
Սուրբ Խաչի տոնն ի՞նչ առնչություն ունի հանգուցյալների հետ 
Ինչպե՞ս հասկանալ Տիրոջ՝ «Եկեք ինձ մոտ բոլոր հոգնածներ և բեռնավորվածներ և ես հանգիստ կտամ ձեզ» խոսքը

Հեռուստադիտողների և օգտատերերի հարցերին պատասխանել է Տ. Առաքել քահանա Ամիրյանը: Գրեք ձեր հարցերը «Հարց ու պատասխան» ֆեյսբուքյան էջին:

2025թ.-ի առաջին կիսամյակը


Ադրբեջանում՝ Արցախը ներառյալ, խորհրդային տարիներին մոտ կես միլիոն հայ էր ապրում։ 90-ականներին բոլոր հայերին դուրս արեցին Ադրբեջանից եւ ունեցվածքը բռնագրավեցին։ Ինչո՞ւ հայկական կողմը հատուցում չի պահանջում։ Ինչո՞ւ են կարեւոր միջազգային դատարաններում Ադրբեջանի դեմ հայցերը։ Ի՞նչ թեմաներ են քննարկվել «Երրորդ հազարամյակի» մասնագետ հյուրերը 2025 թվականի առաջին վեց ամիսների ընթացքում:

Տ. Բենիամին քահանա Ծատուրյան


Ինչո՞ւ են մարդիկ քահանային խնդրում օրհնել աղը
Ինչպե՞ս են առաջանում օրվա խորհուրդները
Ովքե՞ր են մեր եկեղեցու եռամեծար սրբերը
Քահանան որքա՞ն ժամանակը մեկ պետք է պարտադիր պատարագ մատուցի
Ինչպե՞ս փոխարինել  մաշված սրբապատկերը
Ինքնասպանների հոգիների հանգստության համար կարելի՞ս է աղոթել

Հեռուստադիտողների և օգտատերերի հարցերին պատասխանել է Տեր Բենիամին քահանա Ծատուրյանը: Գրեք հարցերը «Հարց ու պատասխան» ֆեյսբուքյան էջին:
 

Հիշողություն և անվտանգություն


Հավաքական հիշողությունը անվտանգության գործիք է, որը մի կարեւոր բաղադրիչ ունի՝ ինչը մոռանալ։ Հենց այդ պատճառով է Ադրբեջանը ջնջում ու հիմնահատակ ավերում Արցախի պետականության վերաբերյալ ցանկացած խորհրդանիշ։ Արցախը յուրացնելուց հետո Ադրբեջանը առաջինը ոչնչացրեց պետականությունը հիշեցնող ինստիտուտները։ Ավերում ու վերախմբագրում է հայերի դարերով Արցախում ապրելու վկայությունները՝ եկեղեցիներն ու պատմամշակութային հուշարձանները։ Ինչո՞ւ է հավաքական հիշողությունը անվտանգության մաս։ Աննա Սարգսյանը զրուցել է ազգագրագետ Ռուզաննա Ծատուրյանի հետ:

Պատերազմ գիտության ճակատում


Հայաստանի հետ խաղաղության պայմանագիրը կստիպի՞ Ադրբեջանին կեղծ-գիտական հրապարակումներ չանել այն մասին, որ Երևանը ադրբեջանական է, հայերը մեղավոր են բնապահպանական տեռորիզմի, ադրբեջանական տարածքների օկուպացիայի, մինչև անգամ՝ հրեաների ցեղասպանության մեջ, կամ՝ Ադրբեջանը կդադարի՞ յուրացնել հայկական մշակութային ժառանգությունը: Աննա Սարգսյանը թեման քննարկել է «Գեղարդ» գիտավերլուծական հիմնադրամի փորձագետ, պատմական գիտությունների թեկնածու Գոռ Մարգարյանի հետ:

Տ. Արտավազդ քահանա Սիմոնյան


Ինչո՞ւ աղջիկները չեն կարող սովորել ԳՀՃ-ում
Վարդը ի՞նչ հատուկ գործածություն ունի մեր եկեղեցում
Պատարագչի զգեստը, հոգևորականի աստիճանից կախված, կարո՞ղ է տարբեր լինել
Հոգևորականի ծնողները կարո՞ղ են իրենց որդուն ավազնի անունով դիմել
Ովքե՞ր են Ծննդոց գրքում հիշատակվող «Աստծո որդիները»

Հեռուստադիտողների և օգտատերերի հարցերին պատասխանել է Տ. Արտավազդ քահանա Սիմոնյանը: Գրեք ձեր հարցերը «Հարց ու պատասխան» ֆեյսբուքյան էջին:
 

Ադրբեջանը մեղադրում է հայերին հրեաների ցեղասպանության մեջ


Երևանը ադրբեջանական է, հայերը մեղավոր են բնապահպանական տեռորիզմի, ադրբեջանական տարածքների օկուպացիայի, մինչև անգամ՝ հրեաների ցեղասպանության մեջ. միջազգային գիտական պարբերականներում հրապարակվող ադրբեջանցիների կեղծ գիտական հոդվածների քանակը մեծապես աճել է վերջին տարիների ընթացքում: «Գեղարդ» հիմնադրամը հնարավորինս հակազդում է՝ բողոքներ ներկայացնելով ամսագրերի խմբագրություններին, միևնույն ժամանակ, հիմնադրամի փորձագետը կարծում է, որ դա ոչ միայն ադրբեջանցի անհատ գիտնականների կողմից գիտական էթիկայի ոտնահարում է, այլև՝ Բաքվի պաշտոնական քաղաքականության մաս, հիբրիդային պատերազմի գործիք Հայաստանի դեմ: Աննա Սարգսյանը զրուցել է «Գեղարդ» գիտավերլուծական հիմնադրամի փորձագետ, պատմական գիտությունների թեկնածու Գոռ Մարգարյանի հետ:

Տ. Ներսես քահանա Ռուշանյան


Կա՞ն հատուկ մայրերի աղոթքներ
Աստծո որդու խաչելությունն ինչպե՞ս դարձավ հաշտություն մարդու և Աստծո միջև
Հավատում են սրտո՞վ, թե՞ հոգևոր գիտելիք ունենալու շնորհիվ:
Ի՞նչ ճանապարհով կարելի է վերականգնել կոտրված հարաբերությունները մերձավորի հետ
Մկրտության և պսակադրության արարողություններն անցկացման  կարճ ու երկար տարբերակներ ունենու՞մ են արդյոք
Հեռուստադիտողների և օգտատերերի հարցերին պատասխանել է Տ. Ներսես քահանա Ռուշանյանը: Գրեք ձեր հարցերը «Հարց ու պատասխան» ֆեյսբուքյան էջին:

2020-ի պատերազմի հիշողությունը Թուրքիայում, Ադրբեջանում և Հայաստանում


Ադրբեջանի և Թուրքիայի ռազմական հաջողությունը 2020 թվականի պատերազմում թույլ տվեց այս երկրներին խթանել անտագոնիստական հիշողության քաղաքականությունը, և դա կարող է երկարատև ազդեցություն ունենալ տարածաշրջանային կայունության վրա։ Այնուամենայնիվ, հայկական դեպքը, կարծես, որոշակի հույս է ներշնչում, որ տարածաշրջանում հիշողության քաղաքականությունը լիովին դատապարտված չէ հավերժական անտագոնիզմի, բայց այն հարցը, թե ինչպիսին կլինի դրանց նոր կոնկրետ ուղղությունը՝ կոսմոպոլիտ, թե ագոնիստական, դեռևս բաց է մնում։ Աննա Սարգսյանը զրուցել է ազգագրագետ Արսեն Հակոբյանի հետ: