Գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը բանավիճում են հայ դասական ու համաշխարհային գրականության ամենահայտնի, սիրված, միաժամանակ, վիճահարույց ստեղծագործությունների շուրջ: Յուրաքանչյուր քննարկում նվիրված է մեկ գրական երկի, գրականագետների բանավեճը ներկայացնում է դրա ավանդական ու նորովի ընկալման  հնարավորությունները:

Ո՞րն է հայ գրականության ոսկեդարը


Դպրոցական դասագրքերից մեզ հայտնի է, որ հայ գրականության ոսկեդարը 5-րդ դարն է: Գրերի գյուտից հետո թարգմանական ու գրական մի մեծ շարժում է սկսվում, որի արդյունքում թարգմանական երկերին զուգահեռ ստեղծվում են հայ գրականության ինքնուրույն երկեր՝ պատմագրություն, փիլիսոփայություն, շարականներ, վարքեր-վկայաբանություններ, մեկնություն և այլն: Արդյո՞ք այս շրջանն իր նշանակությամբ իրապես լավագույնն է հայ գրականության պատմության մեջ և ի՞նչ սկզբունքներով է այն այդպիսին համարվում: Բանավիճում են Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Երկու ջրհեղեղի արանքում. անկախությունն ու հայ պոեզիան


Անկախության առաջին տարիները մեծ փոփոխությունների շրջան էին նաև հայ պոեզիայի համար։ Այսօր, տարիների հեռվից մի շարք հարցեր են առաջանում՝ ինչպե՞ս բանաստեղծությունն արձագանքեց պատմական այդ կարևոր իրադարձությանը թե բովանդակապես, թե՛ ձևով, ինչո՞ւ չգովերգվեց անկախությունը, ինչպե՞ս փոխվեցին բանաստեղծներն ու ո՞ւր կորան ընթերցողները, արդյո՞ք ստեղծվեցին մնայուն գործեր։ Այս հարցերի շուրջ բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը, Արքմենիկ Նիկողոսյանն ու Հասմիկ Հակոբյանը։

Մեկ պատմվածքի շուրջ. Հրանտ Մաթևոսյան, «Նժույգս, Նժույգս»


Ինչո՞վ է առանձնանում Հրանտ Մաթևոսյանի ոչ այնքան հայտնի «Նժույգս, Նժույգս» պատմվածքը: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բացահայտում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Ո՞ւմ համար են հեքիաթները


Հեքիաթը բանահյուսական ու գրական ամենատարածված ու սիրված ժանրն է։ Երեխաների աշխարհի հետ շփումը կայանում է նաև հեքիաթների միջոցով։ Չարի ու բարու, արդարի ու անարդարի, աշխատանքի ու ծուլության, հերոսության ու նենգության և շատ այլ հիմնարար հասկացությունների մասին մենք առաջին հերթին իմանում ենք հեքիաթներից։ Սրանով հանդերձ, շատ հեքիաթներ ուղղված չեն միայն երեխաներին, նույնիսկ միա՛յն մեծահասակների համար են։ Հեքիաթների հասցեատիրոջ, նպատակների ու նշանակության հարցերը «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը, Արքմենիկ Նիկողոսյանը և բանագետ Նվարդ Վարդանյանը:

Գուրգեն Մահարու կյանքն ու ողբերգությունը


Գուրգեն Մահարու կյանքը համընկավ մեր ժողովրդի պատմության ամենաբուռն ու իրադարձություններով լեցուն շրջանին. Մեծ եղեռն, Առաջին հանրապետության հռչակում և անկում, Հայաստանի խորհրդայնացում, 1930-ականների բռնություններ, 1960-ականների Ձնհալ և այլն: Մահարուն վիճակված էր լինել այդ բոլոր իրադարձությունների ժամանակակիցն ու վկան, հերոսն ու զոհը: Գուրգեն Մահարու կյանքն ու ողբերգությունը «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

 

Ինչո՞ւ ֆենթզի


Ինչո՞վ են ֆենթզի վեպերն ու ֆիլմերը գրավում մարդկանց, ընդ որում ոչ միայն երեխաներին ու պատանիներին, ինչո՞ւ նույն հաջողությունները չունեն հարակից ժանրերը՝ հեքիաթները, առասպելները, էպոսը, պատմավեպը և այլն։ «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Ինչո՞ւ և ո՞ւմ են ձոնված գրական գործերը


Հայ և համաշխարհային գրականության մեջ հազարավոր ստեղծագործություններ կան, որոնք ձոնված կամ նվիրված են կոնկրետ մարդկանց: Ընդ որում, դրանց մեծ մասը սոսկ նվեր չէ, այլ կարող է պարունակել գեղագիտական խորքեր, ինտիմ գաղտնիքներ, ակնարկներ կամ նույնիսկ՝ վեճեր ու անհամաձայնություններ: Ինչո՞ւ և ո՞ւմ են ձոնվում գրական գործերը, հնարավո՞ր է արդյոք այդ ձոների ու նվիրումների հենքով գիտական ու հետազոտական բացահայտումներ անել: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Հայ գրականության ազգափրկիչ հերոսները. մաս 2-րդ


Ովքե՞ր են հայ գրականության ազգափրկիչ հերոսները և ի՞նչ ծրագրեր ունեն: Շարունակում են բանավիճել գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Հայ գրականության ազգափրկիչ հերոսները. մաս 1-ին


Մեր գրեթե բոլոր հեղինակները ձգտել են ստեղծել ազգափրկիչ կերպարներ, ունեցել են տեսիլներ այդպիսի հերոսների մասին։ Ովքե՞ր են այդ հերոսները, ի՞նչ ծրագրով և նպատակով են ստեղծվել: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում հայ գրականության ազգափրկիչ հերոսների մասին բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Լրագրողների գրականությունը


Ի՞նչ յուրահատկություններ ունի լրագրողների գրականությունը, արդյո՞ք այն ենթադրում է հայացքի և մոտեցումների առանձին համակարգ, չի՞ տուժում արդյոք գրականությունը լրագրողական «հետաքննական» սևեռումից կամ տեղեկատվության արագ փոխանցման գայթակղությունից: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Վահան Տերյանի Երկիր Նաիրիի տեսլականը


Ինչո՞ւ է Վահան Տերյանը հնության փոշիներից 20-րդ դարի իրականություն բերում Երկիր Նաիրին, սա անզորության արտահայտությո՞ւն է, փախուստ իրականությունի՞ց, հմայական գործողությու՞ն։ «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Հայրենաճանաչություն՝ ըստ գրականության


Ժամանակակից աշխարհում տեխնոլոգիական հնարավորությունները թույլ են տալիս «ճամփորդել» ամենուր: Իսկ ինչպե՞ս է գրականությու՛նն օգնում ճանաչել հայրենիքը, ի՞նչ կարևոր շեշտադրումներ է անում, որ չես հանդիպի, ասենք, լուսանկարներում կամ տեսանյութերում: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ում բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը: