Հայաստանը դիզայն բիենալեի ուշադրության կենտրոնում


Գեղանկարչություն, գրաֆիկա, լուսանկարչություն, արդյունաբերական, գրաֆիկական և թանգարանային դիզայն։ Սրանք այն ուղղություններն են, որտեղ Կամո Նիգարյանը թողել է իր հետքը: Մայիսի 22-ից հուլիսի 6-ը ֆրանիսիայում անցկացվող Սենտ Էտիեն Միջազգային դիզայնի բիենալեում ուշադրության կենտրոնում Հայաստանն էր: Ցուցադրության և Կամո Նիգարյանի արվեստի, թանգարանային դիզայնի ոլորտում նրա կատարած հեղափոխական մոտեցումների մասին «Արտֆոկուսում» խոսել են համադրող, թանգարանագետ, Գրականության և արվեստի թանգարանի գիտքարտուղար Մարինե Հարոյանը և Սենտ Էտին 13-րդ Միջազգային դիզայնի բիենալեի հայկական տաղավարի համադրողներից մեկը, «ԱՀԱ» կալեկտիվի հիմնադիր, արվեստաբան Նայիրի Խաչատուրեանը: Հաղորդումը վարել է Անահիտ Մարգարյանը:

Հանդուրժողականություն


Իմացական և հոգևոր ի՞նչ գիտելիքներ, պատրաստություն է հարկավոր հանդուրժողականություն դրսևորելու համար: Ի՞նչն է պատճառը, որ ժամանակակից հասարակութույունն այսչափ անհանդուրժող է դարձել, ո՞վ է հանդուրժող մարդը։ Այս հարցերը քրիտոնեական վարդապետության տեսանկյունից քննում է Տ. Զատիկ վարդապետ Ավետիքյանը:

«Ոսկե ծիրան» 2025


Ավելի քան 20 տարի է «Ոսկե Ծիրանը» տարածաշրջանի ամենաազդեցիկ և միջազգային ճանաչում ունեցող կինոփառատոնն է։ Այն ցուցադրում է ֆիլմեր, որոնք ներկայացնում են տարբեր ազգերի և դավանանքի մարդկանց հույզերն, արումներն ու կյանքը: Արվեստաբան Անահիտ Մարգարյանը «Արտֆոկուսում» զրուցել է «Ոսկե Ծիրան» կինոփառատոնի գեղարվեստական տնօրեն Կարեն Ավետիսյանի հետ:

Հայաստանի պետական կամերային երգչախումբը 25 տարեկան է


Հայաստանի պետական կամերային երգչախումբը հիմնադրվել է 2000 թվականին «Վաչէ և Թամար Մանուկեան» բարեգործական միության հովանավորությամբ` որպես Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի կազմում գործող երգչախումբ։ 2008 թվականին երգչախումբը ստացել է պետական կարգավիճակ: Երգչախմբի հիմնադրման 25-ամյակի առիթով` հունիսի 27-ին, Կոմիտասի անվան կամերային երաժշտության տանը տեղի ունեցավ հոբելյանական համերգ։ Այս և նախորդ համերգաշրջանների կարևոր ելույթների, երաժշտական ավանդույթների, առաջիկա նախագծերի մասին «Արտֆոկուսում» խոսել է Հայաստանի պետական կամերային երգչախմբի գեղարվեստական ղեկավար ու գլխավոր դիրիժոր, ժողովրդական արտիստ Ռոբերտ Մլքեյանը։ Զրույցը վարել է Անահիտ Մարգարյանը:

Մատենադարանում բացվել է վերականգնողական թղթի արտադրամասը


Մայիսի 22-ին Մատենադարանում բացվել է հայկական վերականգնողական թղթի արտադրամասը։ Ձեռագրերը վերականգնելիս ճապոնական թղթին արդեն փոխարինում է հայկականը՝ մեծացնելով կառույցի անկախությունը միջազգային շուկայից և բացելով ձեռնարկատիրական գործունեության նոր հեռանկարներ։ Հայկական վերականողական թղթի ստեղծման պատմության և արտադրման տեխնոլոգիայի, Հայաստանում վերականգնողի մասնագիտությանը վերաբերող հարցերի և խնդիրների մասին «Արտֆոկուսում» խոսել են Մատենադարանի վերականգնման բաժնի ղեկավար Գայանե Էլիազյանն ու Մատենադարանի ավագ վերականգնող Արթուր Պետրոսյանը:

Ազգային պատկերասրահը նորոգումից հետո


Ազգային պատկերասրահը ապրիլի 15-ին պաշտոնապես վերաբացվել է նոր տեսքով, ժամանակակից լուծումներով ու բազմազան ծրագրերով: Նորոգումը սկսվել էր 2021 թվականին: Փոխվել ու արդիականացվել են օդափոխության համակարգերը, տեղադրվել են նոր վերելակներ, փոխվել է թանգարանի էքսպոզիցիան: Զուգահեռ նորոգվել է պատկերասրահի մյուս մասնաճյուղերը։ Ազգային պատկերասրահում տեղի ունեցող փոփոխությունների ու թանագարանի զարգացման մասին «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը զրուցել է Ազգային պատկերասրահի ցուցահանդեսային բաժնի ղեկավար Վիգեն Գալստյանի հետ:

Այբի «Ռոքերստր» նվագախմբի ուսումնակրթական ծրագրերը


Տիկնիկային թատրոնում տեղի կունենա «Այբ» դպրոցի «Ռոքերստր» նվագախմբի ուսումնակրթական-համերգը` «Վիզուալ արվեստը ռոքում» թեմայով: Երաժշտախումբը կատարելու է ստեղծագործություններ, որոնք ներկայացնում են կերպարվեստի և ռոք մշակույթի փոխազդեցությունը: Սպասվող համերգի և հանրակրթական դպրոցներում արվեստի խորացված ուսուցման թեման «Արտֆոկուսում» քննարկել են «Այբ» դպրոցի նախագծային ուսուցման «Ռոքերստր» ակումբի ղեկավարներ Վահագն Պապայանն ու Էրիկ Ալոյանը:

Ի՞նչ տեսք ունի ժամանակակից Երևանը


«Սնխ» ստուդիան Վենետիկում «Առանց կասկածի» խորագրով ցուցահանդեսում ներկայացրել է «ՀայԱրտ» ժամանակակից արվեստի թանգարանի վերակառուցման և արդիականացման հայեցակարգը: Ի՞նչ տեսք կունենա «Հայարտի» շենքը և կից տարածքը «Սնխ» ստուդիայի նախագծի իրագործման դեպքում։ «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը զրուցել է ճարտարապետներ Աշոտ և Արմինե Սնխչյանների հետ:

Հավատ


Ի՞նչ է հավատը, ինչպե՞ս կարող է դրսևորվել ամենօրյա վարքում, ի՞նչ է բովանդակում պատարգին արտասանվող Հավատո հանգանակը։ Մեկնում է Տեր Վահան եպիսկոպոս Հովհաննիսյանը:

Գեղանկարիչ Գևորգ Գրիգորյանի ուղին


Գեղանկարիչ Գևորգ Գրիգորյանի գեղարվեստական մտածողությունը ձևավորվել է Թիֆլիսում: 1920-ականների վերջը և 1930-ականների սկիզբը նկարչի ստեղծագործական վերելքի տարիներն էին, երբ նա ակտիվորեն մասնակցում էր Թիֆլիսի մշակութային կյանքին, հայ և վրացի նկարիչների ցուցահանդեսներին: 50-ականներին նրա արվեստը սկսում է նորովի ընկալվել ու վերարժևորվել։ 1962թ. նկարիչը իրականացնում է իր մեծագույն երազանքը՝ կնոջ հետ հաստատվում է Երևանում և մինչև կյանքի վերջը մեծ խանդավառությամբ շարունակում է ստեղծագործել։ «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանի հյուրն է Գևորգ Գրիգորյանի արվեստանոց-թանգարանի տնօրեն Արփինե Սարիբեկյանը:

Հասմիկ Բաղդասարայան-Դոլուխանյանի երաժշտական նախագծերը


Երգչուհի Հասմիկ Բաղդասարայան-Դոլուխանյանը բազմաթիվ նախագծերի հեղինակ է։ Նա երեխաների մասնակցությամբ և նրանց համար նախատեսված համերգներ է կազմակերպում։ Բացի այդ՝ իրականացնում է 60 տարեկանից բարձր տիկնանց համար նախատեսված երաժշտական նախագիծ: Նա «Նաղաշ» անսամբլի և «Լույս» կվինտետի արտիստ է: «Արտֆոկուսում» արվեստաբան Անահիտ Մարգարյանը հյուրընկալել է Հասմիկ Բաղդասարայան-Դոլուխանյանին։

Հայկական ժառանգության սկանավորման ծրագիրը


2020 թվականից օրհասական հարց է դարձել Արցախի պատմամշակութային և կրոնական ժառանգության պահպանումը: 2020 թվականից սկսած «Թումո» ստեղծարար տեխնոլոգիաների կենտրոնը սկսել է «Հայկական ժառանգության սկանավորման համաշխարհային նախաձեռնություն» ծրագիրը, որի նպատակն է փաստագրել, պահպանել և հասանելի դարձնել հայկական պատմամշակութային հուշարձանները հանրությանը, հուշարձանների վերակառուցմամբ և վերականգնմամբ զբաղվող մասնագետներին, հետազոտողներին։ «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը թեման քննարկել է «Թումո» ստեղծարար կենտրոնի 3Դ սկանավորման նախագծի ավագ ղեկավար Հյուլէ Քէշիշյանի հետ։