Կյանքը պատերազմից հետո . Գևորգ Համբարձումյան


Գանգուղեղային ծանր վնասվածք ստացած 23-ամյա Գևորգ Համբարձումյանը մեծ դժվարությամբ է խոսում, գանգուղեղային վնասվածքի պատճառով չի աշխատում ձեռքը, քայլքը դժվարացել է: Պատերազմից հետո՝ վերականգնողական փուլում ընկերոջ առաջարկով որոշել է շարունակել մարզումները, բայց արդեն ոչ թե բոքսի, այլ պարաբազկամարտի ոլորտում: Նախկին բռնցքամարտիկը դափնիներով է վերադառնում Հայաստան։ Նա ավելի քան 10 մեդալ ունի, որոնք նվաճել է աշխարհի և Եվրոպայի պարաբազկամարտի առաջնություններում։

Միջեկեղեցական համաժողովին դուրս է բերվել Սուրբ Արիստակես Հայրապետի մասունքակիր Աջը


Ավարտվել է Մայր Աթոռում մեկնարկած «Ապրելով Հավատամքն այսօր. Նիկիայի առաջին տիեզերաժողովի 1700-ամյակի հիշատակում» խորագրով միջեկեղեցական համաժողովը: Մայր Տաճարում, Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի հանդիսապետությամբ կատարվել Կիրակնամուտի ժամերգություն։ Ի նշանավորումն Նիկիայի առաջին տիեզերաժողովի 1700-ամյակի՝ դուրս է բերվել տիեզերաժողովին Հայոց Եկեղեցու կողմից մասնակցած Սուրբ Արիստակես Հայրապետի մասունքակիր Աջը։

 

Սեբաստացիներ ուսուցչական երգչախումբ


«Սեբաստացիներ» ուսուցչական երգչախումբը գործում է 2012 թվականից: Կազմավորման հիմքերում խմբավար Երևանի կամերային պետական երգչախմբի հիմնադիր, Արվեստի վաստակավոր գործիչ Հարություն Թոփիկյանն է եղել: Այն քառաձայն է, բաց, կազմված կրթահամալիրի մանկավարժներից: Երգչախումբը կատարում է Կոմիտասի հոգևոր և աշխարհիկ երգեր, միջնադարյան շարականներ, հայ ժամանակակից կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ, տարածում դրանք կրթամշակութային-հայրենագիտական արշավ-համերգներով, ուսումնական ժամերգություններով, ազգային ծեսերի-տոնախմբությունների կազմակերպմամբ-մասնակցությամբ։

Գրիգոր Ղափանցյան


Գևորգյան ճեմարանի փակվելուց ընդամենը երեք տարի հետո բացվեց Հայաստանի առաջին պետական համալսարանը։ Դասախոսական կազմի գերակշիռ մեծամասնությունը հենց ճեմարանի նախկին ուսուցիչներ էին, և նրանցից մեկը լեզվաբան, հայագետ Գրիգոր Ղափանցյանն էր։ Նա 1913 թվականին մերժելով Նիկողայոս Մառի առաջարկը՝ մնալ Սանտ Պետերբուրգի համալսարանում և աշխատել միասին, վերադառնում է հայրենիք և ուսուցչության մտնում Գևորգյան հոգևոր ճեմարան։ Անմիջապես միանում է ճեմարանի տեսուչ նշանակված Ստեփանոս Մալխասյանցի խմբին, որը կոչված էր բարեփոխել ճեմարանի կրթական ծրագրերը, գրել նոր կանոնադրությունը։ Առաջին լուրջ ուսումնասիրությունները կատարում է ճեմարանում և հրատարակում Մայր Աթոռի «Արարատե հանդեսում»։ 1918 թվականին զենքը ձեռքին հայ հեգևորականների ու գիտնականների հետ մարտնչում է Սարդարապատի ճակատամարտում։ Նորաբաց պետական համալսարանի լեզվաբանության ամբիոնի վարիչն էր, նորաստեղծ ԳԱԱ–ի Լեզվի ինստիտուտի տնօրենը։ Մեծ գիտական ժառանգություն թողած լեզվաբանի ռուսերեն գրված որոշ աշխատություններ մինչև օրս հայերեն թարգմանված չեն։

«Քրիստոնյա ընտանիքը հայ ինքնության խարիսխ»


2025 թվականի ամռանը Հայ Եկեղեցու համաշխարհային երիտասարդական միավորումը շուրջ 300 երիտասարդների հայաստանյան և աշխարհասփյուռ թեմերից մեկտեղեց հայրենիքում՝ մեկ հարկի տակ։ Հուլիսի 2-7-ը անցկացվող համահայկական ուխտագնացությունը կրում էր «Քրիստոնյա ընտանիքը հայ ինքնության խարիսխ» խորագիրը։ Երիտասարդական հավաքի օրերը հագեցած էին ուխտագնացություններով, հայրենաճանաչողական ճանապարհորդություններով։

Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 214-րդ


Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի հետ Հովհաննես Երանյանը ամփոփել է անցած ուսումնական տարին, քննարկել հանրակրթության հին ու նոր խնդիրները, նախանշել նոր ոսումնական տարվա անելիքները։

Հանդուրժողականություն


Իմացական և հոգևոր ի՞նչ գիտելիքներ, պատրաստություն է հարկավոր հանդուրժողականություն դրսևորելու համար: Ի՞նչն է պատճառը, որ ժամանակակից հասարակութույունն այսչափ անհանդուրժող է դարձել, ո՞վ է հանդուրժող մարդը։ Այս հարցերը քրիտոնեական վարդապետության տեսանկյունից քննում է Տ. Զատիկ վարդապետ Ավետիքյանը:

Արևիս


Սիսիանից մոտ 20 կմ հեռավորության վրա է գտնվում Արևիս գյուղը, սակայն ոչ բարեկարգ ճանապարհի պատճառով ժամեր են պետք գյուղ հասնելու համար։ Պաշտոնապես Արևիսը 41 բնակիչ ունի, որոնք գյուղում ապրում են հատվածաբար՝ գարնանը գյուղատնտեսության, մեղվապահության համար են գալիս։ Ձմռանը Արևիսում հազիվ տասը բնակիչ է մնում։ Թշնամուց 4 կմ է Արևիսը հեռու, բայց գյուղը բնակիչ չունենալու պատճառն ամենևին էլ սահմանին մոտ լինելը չէ, այլ կենցաղային պայմանների բացակայությունը։

 

Աղիտուի հուշարձանը և Թանահատի վանքը


Թանահատի վանքը կամ ինչպես տեղացիններն են ասում Կարմիր վանքը Սիսիանից 25 կմ հարավ-արևմուտք է՝ Արևիս գյուղի մոտ: Ստեփանոս Օրբելյանը վանքը «մեծ առաքինարան» է անվանել, որտեղ ճգնող և սպասավորաղ հոգևորականների սրբակենցաղության մասին բազմաթիվ ավանդազրույցներ են հյուսվել։ Մեր այս ճամփորդության ընթացքում ներկայացրել ենք նաև Աղիտու գյուղի 6-7-րդ դարերի եզակի հուշարձանը:

Վեհափառ Հայրապետի հանդիսապետությամբ բացվել է Կաթողիկոսական դամբարանի և մոմավառության սրահ


Կաթողիկոսական դամբարանը կառույցի կենտրոնում է տեղակայված, աջ և ձախ կողմերը նախատեսված են մոմավառության համար: Կառույցը նաև երկու խորան ունի, որոնք Նորին Սրբությունը օծել է և կոչեց Թադեոս և Բարդուղիմեոս առաքյալների անուններով: Շուրջ 1000 ք/մ տարածք զբաղեցնող ստորգետնյա, կամարակապ կառույցի ճարտարապետների համար սկզբունքային է եղել պահպանել տարածքում գյություն ունեցող պատմական կառույցների հետ ժամանակակից կառույցի ներդաշնակությունը: Ամեռնայն Հայոց Կաթողիկոսը նկատել է, որ դամբարանը գալիք սերունդներին հիշեցնելու է ամենայն հայոց Կաթողիկոսների հոգեխնամ առաքելության մասին, որով բարեզարդվել է համայն հայ ժողովրդի ազգային ու եկեղեցական անդաստանը:

Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 213-րդ


Կոմիտասի անվան կոնսերվատորիայի օպերային ստուդիայի գեղարվեստական ղեկավար, ժողովրդական արտիստ, հռչակավոր սոպրանո Հասմիկ Պապյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է Հայաստանում երաժտական կրթության անցայլը, ներկան և ապագան։ Նրանք խոսել են նաև օպերային ստուդիայում երգչուհու իրականացրած և իրականցնելիք ծրագրերի մասին։

«Կադանս» անսամբլ


Ավելի քան 20 տարվա պատմություն ունեցող «Կադանս» անսամբը վերակազմավորվել է, երաժշտական հայտնի հնգյակին ավելացել է նաև պարային խումբ: Եթե սկզբնական շրջանում «Կադանսը» կատարում էր մասնավորապես Աստոր Պյացոլլայի գործերը, ապա ժամանակի ընթացքում անսամբլը ընդլայնել է կատարումները` ներառելով եվրոպական, ամերիկյան, ռուս և հայ դասական և ժամանակակից կոմպոզիտորների գործեր: Այսուհետ «Կադանսը» նորովի ու նոր ձևաչափով հանդես կգա: