Համո ոսկեբերան Սահյան


Ինչո՞ւ է այդքան սիրված Համո Սահյանի բանաստեղծությունները: Ո՞րն է նրա ստեղծագործության նկատմամբ չմարող հետաքրքրության գաղտնիքը: Ինչպե՞ս գրել մարդու, բնության, հայրենիքի, սիրո մասին այնպես, որ ընթերցողն անընդհատ վերադառնա, ընթերցի ու ներշնչվի: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Արգելված հայ գրականություն


19-րդ դարում հայ գրականությունը ենթարկվում էր ցարական և օսմանյան գրաքննիչների միջամտությանը: Խորհրդային շրջանի հայ գրողներին նույնպես մշտապես ուղեկցում էր գրաքննիչի ուղղակի և անտեսանելի ներկայությունը: Բայց կան նաև արգելված գրքեր: Ի՞նչ գրքեր են արգելվել մեզանում և ինչու՞: Արդյո՞ք դա պայմանավորված է եղել միայն «չինովնիկական միջամտությամբ»: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Հիսուս Քրիստոս հայ գրականության մեջ


Քրիստոսի երկրային կյանքի ավետարանական դրվագները, նրա խոսքը, խաչելությունն ու հարությունը հայ ու համաշխարհային գրականության ու արվեստի մեջ ամենաբազմազան ընթերցումների են ենթարկվել: Ինչպե՞ս և ինչու՞ են գրողներն անդրադառնում Փրկչի կերպարին, ի՞նչ խորհուրդներ են գտնում ու ներկայացնում: Զրուցում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Արևմտահայ գրականության ընթերցման խութերը


Արևմտահայ, ինչպես և սփյուռքահայ գրականության ընթերցումը Հայաստանում մեծ ընդգրկում չունի: Ինչպե՞ս լուծել ընթերցման, տարածման, նորովի ուսումնասիրությունների հետ կապված խնդիրները: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Պոեզիան այսօր


Քնարերգությունը, պոեզիան բոլոր ժամանակներում սիրելի ու ընթերցելի է եղել: Տպավորություն կա, որ վերջին տարիներին ընթերցողներն ավելի շատ նախընտրում են արձակ գործեր, հատկապես, վեպեր: Գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը բանավիճում են պոեզիայի ընթերցման դժվարությունների, անհրաժեշտության ու նշանակության մասին:

Տխրադալուկ Աստղիկից մինչև Նավզիկե


Չարենցի կյանքում հայտնված յուրաքանչյուր կին «նշանավորվել է» նաև բանաստեղծական իրացումներով: Չարենցի սերերն ինչպե՞ս են ազդել նրա ստեղծագործական ընթացքի վրա: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Հայ արձակի նշանավոր կանայք


Առանց կանանց ներկայության անհնար է պատկերացնել համաշխարհային գրականությունը: Ովքե՞ր են հայ արձակի նշանավոր կանայք, ինչո՞վ են նրանք առանձնանում, ինչո՞վ են սիրելի: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Դռները բացեք, գարուն է գալիս


Գարնան թեման և հարակից մոտիվները ամենահաճախ կիրառվողներից են հայ և համաշխարհային պոեզիայում: Ընդ որում, գարունը ոչ միայն տարվա եղանակ է բանաստեղծության մեջ, այլև պատկերային, խորհրդանշական, հոգեբանական ընդհանրացումների մի ամբողջ համակարգ: Հայ գրականության մեջ գարնան մոտիվաշարի իրացման առանձնահատկությունների մասին բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Թումանյան սիրային. Մերժած սերեր


2021 թվականին լրանում է Հովհաննես Թումանյանի տիկնոջ՝ Օլգա Թումանյանի ծննդյան 150-ամյակը: 17 տարեկանում ամուսնանալով 19-ամյա Թումանյանի հետ՝ Օլգան, ըստ էության, դառնում է Թումանյանի ամբողջ գիտակցական կյանքի ուղեկիցը: Սակայն Թումանյանի կյանքում եղել են նաև այլ կանայք: Արդյո՞ք Օլգան էր Թումանյանի մուսան, արդյո՞ք այդքան վաղ ամուսնությունը ազդել է Թումանյանի ստեղծագործության յուրահատկությունների վրա: Եվ, ընդհանրապես, ի՞նչը կներշնչի կյանքում պոետին, եթե չլինեն կինն ու գինին: Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը: #Զուգահեռ_ընթերցումներ #Շողակաթ_TV

Անգյուղ գրականություն


1990-ականների վերջից նկատելի է գյուղի կյանքի պատկերների աստիճանական դուրս մղումը մեր գրականությունից: Ինչո՞ւ է այդպես, ի՞նչ հանգամանքներ բերեցին դրան: «Զուգահեռ ընթերցումներ»-ի շրջանակում անգյուղ գրականության թեման քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Ինչպե՞ս սիրելի դարձնել դասականներին


Դպրոցականները դժվարությամբ են կարդում դասական գրականություն, իսկ նրանց ծնողները, եթե նույնիսկ ժամանակին կարդացել են, այսօր դժվար թե վերընթերցեն: Այս խնդիրը ոչ միայն մեր իրականությանն է բնորոշ: Դասականների ընթերցանության դժվարությունները քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Սուրբ Սարգիս. սիրահարների բարեխոս ու խիզախ զորավար


Եթե վերջին տարիներին Սուրբ Սարգսի կերպարը առավելապես ընկալվում է որպես սիրահարների բարեխոս ու օգնական, ապա գրականության մեջ նա նաև քաջ զորավար է, էպոսի հերոսներին ուժ տվող կերպար։ Ինչպե՞ս է արտահայտվում Սուրբ Սարգսի պաշտամունքը մեր բանավոր ու գրական ավանդություններում, ի՞նչ ընդհանրություններ ունի այս հերոսը մեր մյուս սրբերի ու էպիկական հերոսների հետ։ Բանավիճում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը: