Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարանը երեկ, այսօր ու վաղը


Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարանը բացվել է 1967թ.-ին` նկարչի կենդանության օրոք: Թանգարանի ցուցադրությունը ներկայացնում է վարպետի ստեղծագործական բոլոր շրջաններն ու ժանրերը՝ սկսած 16 տարեկանում կատարված առաջին գծանկարներից մինչև կյանքի վերջին ամիսներին ստեղծված աշխատանքները: Այցելուները հնարավորութուն ունեն նաև տեսնելու Սարյանի արվեստանոցը: Ի՞նչ փոփոխություններ են տեղի ունեցել թանգարանում վերջին տարիներին և ի՞նչ ծրագրեր են իրականացվելու առաջիկայում։ «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը զրուցել է Սարյանի տուն-թանգարանի տնօրեն Բելլա Իսահակյանի և ցուցադրությունների կազմակերպման բաժնի վարիչ Ռուզան Սարյանի հետ:

 

Վալենտին Պոդպոմոգովի աշխատանքները ցուցադրվում են Գաֆէսճեան կենտրոնում


Երազներ կյանքի ու մահվան մասին
Գաֆէսճեան արվեստի կենտրոնում բացվել է «Վալենտին Պոդպոմոգով․ «Երազներ կյանքի ու մահվան մասին»» խորագրով ցուցադրությունը: Ներկայացված են հայ անվանի գեղանկարիչ, կինոյի, մուլտիպլիկացիայի, դիզայնի վարպետ, ՀԽՍՀ վաստակավոր նկարիչ Վալենտին Պոդպոմոգովի աշխատանքները: Ցուցադրությունը նվիրված է արվեստագետի 100-ամյակին: Ստեղծագործությունների մի մասը ցուցադրվում է առաջին անգամ։ Վալենտին Պոդպոմոգովի կյանքի, ժառանգության և ստեղծագործական ուղու մասին «Արտֆոկուսում» խոսել են նկարչի այրին` Ասյա Պոդպոմոգովան և Գաֆէսճեան արվեստի կենտրոնի ցուցադրությունների գծով տնօրեն Արմեն Եսայանցը:

Խրիմյան Հայրիկի գրական ժառանգությունը


Խրիմյան Հայրիկի գործունեությունն որպես հոգևորական և որպես Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս՝ բարձր գնահատանքի և սրբազան խոնարհումի է արժանացել ժամանակակիցների և հետագա սերունդների կողմից։ Այդ գործունեության կարևորագույն հատույթներից մեկը Խրիմյան Հայրիկի գրական ժառանգությունն է, որը «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

Մարկոս Գրիգորյանի մասին խոսում է արվեստաբան Իվեթ Թաջարյանը


Գեղանկարիչ, հավաքորդ, գալերիստ, համադրող, դերասան, հողարվեստի ուղղության հիմնադիր Մարկոս Գրիգորյանը Հայաստանին նվիրեց շուրջ 2000 հայկական, իրանական ու եվրոպական կիրառական արվեստի նմուշներ, որոնք 6 հազար տարվա պատմություն ունեն: Նա իր օրինակով առաջարկեց հայ գորգագործությունը զարգացնել նոր ուղղություններով: «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանն ու արվեստագիտության թեկնածու, Մաշտոցի անվան մատենադարանի թանգարանի ղեկավար Իվեթ Թաջարյանը քննարկել են Մարկոս Գրիգորյանի գործունեությունը։

Վերաօծումից հետո առաջին անգամ Մայր տաճարում նշվել է Հարության տոնը


Պատարագին հանդիսապետել է Գարեգին Բ ամենայն հայոց Կաթողիկոսը: Մայր տաճարում ճրագալույցի պատարագը մատուցել է Մայր Աթոռի դիվանապետ Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանը: Ճրագալույցի պատարագով սկսվել է Սուրբ Հարության տոնը։ Մայր տաճարում ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի օրհնությամբ և ձեռամբ խորանում վառվող մոմից լույս է բաշխվել ներկաներին:

Արմեն Միսկարյանը 44-օրյա պատերազմից հետո


Արմեն Միսկարյանը ավագ եղբոր հետ որպես պայմանագրային զինծառայող մասնակցել է 44-օրյա պատերազմին: Քարվաճառում ԱԹՍ-ի հարվածից դիմածնոտային ծանր վիրավորվել է և տեղափոխվել Երևան։ Միայն հիվանդանոցում՝ բարդ վիրահատություններից հետո ուշքի գալով իմացել է, որ եղբայրը զոհվել է: Նույնիսկ չորս վիրահատություններից հետո բժիշկներին չի հաջողվել փրկել նրա աչքը։ Իր երկու և եղբոր հինգ մանկահասակ զավակների խնամքը հիմնականում իր ուսերին է: Արմենն իր հարկի տակ է ընդունել նաև այրի քրոջ ընտանիքին, որտեղ նույնպես երկու երեխա կա:

Նամակ Փրկչին


Մովսես Խորենացին իր «Հայոց պատմություն» երկում ներկայացնում է Եդեսիայի Աբգար թագավորի և Հիսուս Քրիստոսի նամակագրությունը: Այս ուշագրավ մոտիվը հայտնի է նաև հայ և օտար այլ աղբյուրներից և իր նոր արտահայտությունն է գտնում հետագա շրջանի հայ գրականության մեջ: «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը թագավորի ու Փրկչի նամակագրությանը թեման քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը:

«...իսկ դրսում ձյո՜ւն է գալիս»


Երեք բացարձակ տարբեր կերպարներ, երեք տարբեր բնավորություն բեմից պատմում են իրենց դժբախտ կենսագրությունը՝ համեմելով այն հումորով, կատակներով, ծիծաղաշարժ երկխոսություններով: Այնուամենայնիվ վերջաբանը ողբերգական է։ Իտալացի հայտնի դրամատուրգ, սցենարիստ, դերասան և ռեժիսոր Վինչենցո Սալեմեի «...իսկ դրսում ձյո՜ւն է գալիս» պիեսը Սոս Սարգսյանի անվան Համազգային թատրոնում բեմադրել է ռեժիսոր, դերասան Դավիթ Հակոբյանը: «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը հյուրընկել է ներկայացման երեք գլխավոր դերակատարներից երկուսին` Վարշամ Գևորգյանին ու Ստեփան Ղամբարյանին:

Ստեփանակերտի ռուսական դրամատիկական թատրոնի գործունեությունը Երևանում


Շողեր Սարգսյան, Հարություն Անդրեասյան
Ստեփանակերտի ռուսական դրամատիկական թատրոնը Արցախի միակ թատրոնն է, որ շարունակում է գործունեությունը Երևանում: Թատրոնը չունի սեփական դահլիճ և փորձասենյակներ, բայց շարունակում է ներկայացումներ բեմադրել, նոր ձևաչափեր փորձարկել, փառատոնների մասնակցել, ավելին` մրացանակներ ստանալ: Ստեփանակերտի ռուսական դրամատիկական թատրոնի գործունեության, Երևանում նոր կյանք կառուցելու, նոր տուն հիմնելու դժվարությունների և հաղթանակների մասին «Արտֆոկուսում» պատմել են դերասաններ Շողեր Սարգսյանն ու Հարություն Անդրեասյանը:

Իրավունքի ուժը և ուժեղների աշխարհը


Ո՞վ կարող է լինել արցախահայության իրավունքների երաշխավորն այսօր, ինչպե՞ս է հնարավոր իրացնել նրանց հավաքական վերադարձի իրավունքը: Աննա Սարգսյանը զրուցել է իրավագետ, Վլ. Ներսեսյանցի «Իրավունքի փիլիսոփայություն» հիմնարար աշխատության թարգմանիչ Ավետիք Հարությունյանի հետ:

Տեսնեմ Անին ու նոր մեռնեմ, մաս 2-րդ


Ինչպե՞ս է ժամանակի հետ փոխվում Անիի ընկալումը. տիեզերահռչակ քաղաքից՝ մեղավոր ու անիծված քաղաք։ Նոր ժամանակներում ինչպե՞ս է ընկալվում Անի քաղաքը․ որպես անցյալի փառքերի՞, թե՞ ընդհանրապես պետականության խորհրդանիշ։ Հայ գրականության «Անիական» բնագրերը «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը քննարկել են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Հավատարմություն. մեկնում է Տ. Գևորգ եպիսկոպոս Սարոյանը


Ի՞նչ ուղեցույց է տալիս Ավետարանը հավատարմության մասին, արդյո՞ք ընտրություն է հավատարմությունը, ո՞վ է հավատարիմ մարդը, որոնք են հավատարմության սահմանները։ Մեկնում է Տ. Գևորգ եպիսկոպոս Սարոյանը: